Grön kaviar??

Jag var till biblioteket idag, och lyckades virra bort mig. Gick till vad jag trodde var rätt hylla, men boken var inte där. Stod ett tag och funderade, och bestämde mig till slut för att fråga. Bibliotekarien var mycket tillmötesgående, vi gick för att se efter, och se där var den! Jag ba, "Eh, tror jag tittade på fel hylla, ursäkta..." Men nu ska här läsas om Desire and Domestic Fiction! Visste ni förresten att svenska bibliotek, liksom ordet bibel, kommer från grekiskans biblion (vilket betyder bok), medan engelskans library kommer från det latinska ordet libris (som också betyder bok)? True story.

På vägen hem från Engelska Parken och första grammatikseminariet för terminen skådade jag dessa! Nuså! Nu är det vår på riktigt!


Jag stannade också för att köpa lunch, blev halvkass, halvmosig sushi från ICA. Helt okej smak, men med majonäs och grön kaviar på??


Lagom suspekt. Det skrapades bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0