Sjuklingar

Jag börjar precis krya på mig, men lyckades ändå smitta Dan och han är mitt inne i det värsta nu. Imunförsvar som en liten bäbis har han. Som tur är har han också en hel arsenal av kleenex, strepsils, night nurse, smärtstillande, lemsip, konstiga rör man stoppar upp i näsan... jag som brukar nöja mig med alvedon. Ja ja.

Innan han blev sjuk hann vi i alla fall ta oss ut och investera i ett par nödvändigheter, såsom honung, äppelcidervinäger, kokosfett och rapsolja. Jag köpte också en mysig, grön tvålpump att ha oljan i. Och så köpte jag den här


Åh, sån lycka. Läser just nu Liftarens Guide till Galaxen, och har också införskaffat Hamlet och Dracula. Så himla nice. För enkelhetens skull betalade Dan för garantin, då de ville ha adress och grejer på det och jag faktiskt inte har en adress här än. Då tyckte killen bakom disken att det var fel att jag tog den dyrar summan, eftersom jag är tjej. Jag ba... eeehhhh. Dan var lite mer närvarande och sa, Alltså, det är ju hennes Kindle... dessutom är hon mycket rikare än jag är! Människor, alltså. Så otroligt tröttsamt.

Jag har också införskaffat ett engelskt simkort (med Orange, two for one cinema Wednesdays, woo!), och på flygplatsen impulsköpte jag en parfym (Daisy by Marc Jacobs, så himla okaraktärisktikt av mig att köpa nåt så dyrt bara sådär, men jag sniffade på den när jag var ut med Bekka förra veckan och den är så härlig). En sådan materialistisk vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0