Jobb-jakt och ost

Idag har vi äntligen kommit igång med vårt jobbsökande. Vi hade bara tänkt starta så smått med att fixa ett cv till mig, men strax innan klockan fem hittade Dan en annons om ett ledigt jobb på en liten ostaffär här i stan. Efter ett snabbt samtal fick vi veta att intervjuerna skulle börja denna vecka, så vi fick skynda oss att skicka in min ansökan innan de sätngde klockan fem. Snabbt gick det, men jag tror det blev ganska bra ändå.

Källa

Jag kan verkligen se mig själv på ett sånt ställe, alltså omgiven av ost och andra härligheter. Tänk så mycket jag skulle kunna lära mig, och så kanske jag kan berätta lite om priest cheese, reindeer cheese och noble cheese på gingerbread cookies. Ja, det vore inte helt fel. I vilket fall som helst har vi börjat leta nu, och det är i alla fall något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0