Bourton on the Water

Igår vaknade jag av att Dan ringde mig. Han hade åkt in i stan för ett möte tidigt på morgonen, och sa åt mig att pallra mig upp, för nu skulle vi ut och åka. Första stoppet blev Asda där vi handlade picknickvänlig mat, och sen ut på landsvägarna. Upp på kullar och ner i dalar, hela Gloucestershire och the Cotswolds är så otroligt andlöst vackert. Fastän det var molnigt. Allt är så extremt grönt, och så är det får, gamla hus av sten och vallmo.



Så kom vi fram till Bourton on the Water, och det var precis sådär engelskt gulligt och blommigt och härligt som jag behövde det. Vi var in i en del second hand-affärer och en gammaldags godisaffär, och sen satte vi oss ner vid vattnet för att ha cream tea med scones, sylt och clotted cream. (Fast jag drack kaffe istället, känner mig så svensk.) Picknickmaten låg kvar i bilen, och får bli lunch idag istället. Efter det var vi in i några fler affärer och vandrade bara omkring och njöt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0