Slöseri med liv

Den rabiata orakade flatfeministen Fanny har skrivit ett par gånger om slöseri med liv, och har uppmanat andra att göra detsamma. Här kommer min lista!

1. Festa – främst att ”gå ut” tråkar ut mig så otroligt mycket. Det är ju en sån sak som man bara ”ska” göra, och folk tycker jag är lite udda när jag inte vill gå ut. Jag tycker om att prata med människor, och de flesta uteställen har alltför hög musik för detta. Jag brukar inte dricka mig berusad, och som nykter upplever jag berusade människor som tråkiga. Det slutar alltid med att jag är trött och kall och måste ta mig hem på nåt sätt. Jag lider hela vägen, och sitter på bussen och tänker, jag kunde legat i min säng nu.


2. Laga mat – det här är något jag med glädje överlåter på min partner. Jag älskar mat och att äta, men hela matlagningsprocessen, från planering och inköp till det faktiska lagandet, känns bara så stressig och onödig, speciellt när måltiden ändå blir uppäten på femton minuter. Det kan vara roligt någon gång ibland, och jag tycker om att baka, men oftast känner jag att jag har bättre saker att göra (exempelvis läsa bloggar, skriva i forum, eller följa body acceptance-taggar på Tumblr).


3. Duscha – jag känner människor som duschar varje dag. Varenda dag! Själv kör jag på no poo och duschar två gånger i veckan, och jag är inte äcklig för det. Jag tvättar mig såklart varje dag, men jag orkar bara inte med hela proceduren att blöta ner mig helt, tvätta hår, och sen vänta i evigheter på att det ska torka. Så långtråkigt!


Det är, precis som Fanny poängterat själv, såklart väldigt personligt vad som känns som slöseri med liv. Min bästa kompis älskar att festa, och min pojkvän älskar att duscha och laga mat (jackpot!). Jag tycker inte att de slösar bort sina liv för det, bara jag inte behöver utföra de här aktiviteterna särskilt ofta.


Fannys egen lista finns här.


Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Måste säga att jag håller med dig på alla punkterna. Fest kan vara kul om det är sisådär en gång varannan månad eller så, men folk som går ut varje vecka förstår jag mig verkligen inte på.

2012-04-27 @ 23:28:22
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0