Kvinnor gillar

Idag hamnade jag i en diskussion i ett onlineforum om hur "kvinnor gillar bad boys", att kvinnor alltså alltid bara är intresserade av killar som är lite småtaskiga. Han höll fast vid sin ståndpunkt och förklarade hur han är den tystaste och snällaste i sin grupp av vänner, och att hans kompisar får mycket mera ragg än vad han får.

Jag tycker det är intressant hur villiga människor är att klumpa ihop alla världens människor i två grupper och säga "så här är de, och såhär är de", utan att problematisera det minsta. Jag påpekade detta och lade till att det kan säkert stämma att många kvinnor är attraherade av killar som beter sig illa, men att det finns massvis av kvinnor som inte är det. Som exempel tog jag mig och mina vänner.

Han höll med mig om att det är sant att inte alla kvinnor tycker om samma saker, men ville ändå inte släppa formuleringen "kvinnor gillar..." Jag förstår verkligen inte varför det är så svårt att släppa det här tänket. Personligen tycker jag att det är helt uppenbart att kvinnor och män är individer, och inte bara kvinnor och män. Och säkerligen måste den här personen upplevt det själv, men vill ändå inte släppa kategori-tänket.

Så här kommer jag med min egen generalisering: Människor är konstiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0